Єдина Країна! Единая Страна!
 
21 | 10 | 2017
Головне меню
Методичні матеріали
Заходи
Вхід



30 травня 2017 року на базі Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти відбулася відкрита педагогічна студія «Стратегії підготовки вчителів початкових класів до реалізації концепції Нової української школи»

IMG 9856Під час виступу Шуляр В. І., д.пед.н., доцент, професор кафедри мовно-літературної та художньо-естетичної освіти, директор МОІППО, заслужений учитель України, розкрив питання «Філософія Нової української школи та підготовка вчителів початкових класів до її реалізації»;        Каськова Г. Л., в. о. директора департаменту освіти і науки Миколаївської обласної державної адміністрації, акцентувала на питанні «Відповідальність органів управління освітою у практичній реалізації Концепції Нової української школи»; Сокуренко О. О., к.пед.н., доцент, завідувач кафедри теорії й методики дошкільної та початкової освіти МОІППО, окреслила «Концептуальні засади нового Державного стандарту початкової освіти»; Степанець Н. М., доктор філософії в галузі освіти, заступник завідувача кафедри, старший викладач, методист кафедри теорії й методики дошкільної та початкової освіти МОІППО, звернула увагу на питання «Організація та навчально-методичне забезпечення діяльності загальноосвітніх навчальних закладів у реалізації нового Державного стандарту початкової освіти».

У рамках відкритої педагогічної студії працювали дві секції: обласні педагогічні читання «Формування цілісного світогляду дітей дошкільного та молодшого шкільного віку в умовах реалізації компетентнісної парадигми» та університет знань методистів початкової освіти районних (міських) науково-методичних установ області, заступників директорів із навчально-виховної роботи загальноосвітніх шкіл-інтернатів обласного підпорядкування.

Відповідно до програми педагогічних читань розглядалися праці видатних вітчизняних учених із проблеми формування цілісного світогляду дітей дошкільного та молодшого шкільного віку і втілення їх психолого-педагогічних ідей у сучасних умовах реалізації компетентнісної парадигми: «Психолого-педагогічна думка наукової школи О. Л. Кононко щодо формування цілісної картини світу дітей дошкільного віку» (Олійник Л.  М., к.пед.н., доцент, доцент кафедри теорії й методики дошкільної та початкової освіти МОІППО); «Казка як важливий чинник формування світоглядних орієнтацій молодших школярів» (Казанжи О. В., доктор філософії в галузі гуманітарних наук, доцент, доцент кафедри початкової освіти Миколаївського національного університету імені В. О. Сухомлинського); «Індивідуальний підхід у формуванні цілісної картини світу в дітей дошкільного віку в працях С. О. Ладивір» (Мілєніна Г. С., к.пед.н., доцент кафедри теорії й методики дошкільної та початкової освіти МОІППО).

Представлено перспективний педагогічний досвід педагогів дошкільних навчальних закладів області щодо формування цілісного світогляду дітей дошкільного та молодшого шкільного віку в умовах реалізації компетентнісної парадигми: «Інтегровані заняття в дошкільному навчальному закладі: труднощі та шляхи їх подолання» (Романюк І. А., методист Миколаївського науково-методичного центру управління освіти Миколаївської міської ради); «Формування логіко-математичної компетентності засобами інтегрованої технології в дітей дошкільного віку за авторською інтегрованою технологією С. І. Якименко», (Бороздіна О. В., вихователь-методист дошкільного навчального закладу № 141 управління освіти Миколаївської міської ради); «Упровадження курсу «Освіта для сталого розвитку» в дошкільних навчальних закладах міста», (Бондар Л. А., вихователь-методист дошкільного навчального закладу № 144 управління освіти Миколаївської міської ради).

Відбулося обговорення актуальних проблем формування цілісного світогляду дітей дошкільного та молодшого шкільного віку в умовах реалізації компетентнісної парадигми.

Згідно з програмою університету знань методистів початкової освіти районних (міських) науково-методичних установ області, заступників директорів з навчально-виховної роботи загальноосвітніх шкіл-інтернатів обласного підпорядкування роботу секції розпочав Шуляр В. І., д.пед.н., доцент, професор кафедри мовно-літературної та художньо-естетичної освіти, директор Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, заслужений учитель України «Стратегія та стратегеми підготовки вчителів початкових класів до реалізації Концепції Нової української школи»; на успішності навчання дитини через призму емоційного та соціального інтелектів наголосила Пінюгіна К. О., старший викладач кафедри психології, педагогіки та медіадидактики; «Портрет учня початкової школи за новим Державним стандартом початкової загальної освіти» окреслила Хортів Г. В., старший викладач, методист кафедри теорії й методики дошкільної та початкової освіти МОІППО.

Проводилась практична робота в групах «Створюємо портрет учителя початкових класів», яку організувала Степанець Н. М., доктор філософії в галузі освіти, заступник завідувача кафедри теорії й методики дошкільної та початкової освіти МОІППО.

У режимі вільної трибуни відбулося обговорення актуальних проблем та перспектив розвитку початкової освіти в умовах реформування: визначення інноваційного змісту нового Державного стандарту початкової загальної освіти; передбачення затруднень у науково-теоретичній та практичній  підготовці вчителів 1-х класів до реалізації концепції Нової української школи» та упровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти; моделювання та проектування форм та змісту науково-методичної роботи в системі початкової освіти відповідно до визначених проблем.

У підсумках роботи відкритої педагогічної студії узагальнено пропозиції; прийнято рішення щодо координації діяльності науково-методичних служб початкової освіти області у забезпеченні розвитку початкової освіти щодо підготовки вчителів до роботи за новим Державним стандартом початкової освіти; сплановано спільну діяльність МОІППО у здійсненні навчально-методичного супроводу впровадження нового Державного стандарту початкової освіти у 2017/18 навчальному році та на перспективу.

У роботі відкритої педагогічної студії брали участь методисти з дошкільної та початкової освіти науково-методичних установ області, директори опорних шкіл, заступники директорів із навчально-виховної роботи в початковій школі, учителі початкових класів загальноосвітніх навчальних закладів, які у 2018/19 навчальному році працюватимуть в першому класі, керівники методичних об’єднань загальноосвітніх шкіл-інтернатів обласного підпорядкування, педагоги дошкільних навчальних закладів, які працюють над проблемою «Формування цілісного світогляду дітей дошкільного віку» (усього 96 осіб).

Ukrainian English German Polish Russian
Портал МОІППО
Обличчя української культури
Безкоштовні сайти для шкіл
Інформаційне середовище

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання