Єдина Країна! Единая Страна!
 
21 | 07 | 2017
Головне меню
Методичні матеріали
Заходи
Вхід



Школи-інтернати

Свій досвід - колегам

24 травня 2017 року на базі  комунального закладу «Загальноосвітня школа-інтернат І-ІІІ ступенів – центр загальної і профільної освіти та комплексної реабілітації» Миколаївської обласної ради була проведена педагогічна практика для слухачів курсів підвищення кваліфікації вихователів шкіл-інтернатів Миколаївської обласної ради. У ході педпрактики слухачі ознайомилися із навчальним закладом та головними напрямками діяльності педагогічного колективу. Навчально-виховна діяльність школи направлена на упровадження  особистісно  орієнтованих методів і форм роботи із дітьми, сім’ї яких опинилися у складних життєвих обставинах; забезпечення соціальної і психологічної захищеності дітей із малозабезпечених сімей та дітей з особливими освітніми потребами; створення умов для якісної допрофільної і профільної підготовки вихованців.

    Директор  Лисенко В. М. та заступник з виховної роботи Дементьєва І. М. радо ділилися досвідом роботи педагогічного колективу та надбаннями учнівського колективу. Учасникам заходу була представлена виставка робіт гуртка «Декоративно-ужиткове мистецтво» (керівник Яворович Л. Ф.), відеоподорож «Школа – наш рідний дім», виховний захід «Національні символи України» (вихователь Краснопьорова Л. С.), майстер-клас ліплення із солоного тіста (вихователь Бабій В. О.) Під час екскурсії по школі-інтернаті слухачі курсів були вражені охайністю та затишком, які панували всюди: у класах, у спальнях, у побутових кімнатах, у дошкільному корпусі. Далі усіх гостей запросили до музичної вітальні. Хореограф Шевляков О. А. презентував танцювальні колективи молодшої школи. На святі лунали українські народні пісні.

   Підводячи підсумки роботи заходу гості не приховували своїх емоцій. Усі вони отримали високий заряд позитиву від усього побаченого у школі-інтернаті та щиро подякували директору Лисенку В. М. і його педагогічному колективу. «Школа проникла любов’ю і турботою до дітей, всюди панує дух патріотизму, доброти і людяності. Доброзичливі, творчі учителі та відкриті, усміхнені діти – це результат командної роботи. Так тримати і не зупинятися на досягнутому заради майбутнього своїх вихованців,» - зазначила у своєму виступі Мілєйко О. О., методист кафедри теорії й методики управління навчальними закладами освіти МОІППО.

Вкладення:
Скачати цей файл (IMG_0209.JPG)IMG_0209.JPG[ ]4135 Кб
Скачати цей файл (IMG_0255.JPG)IMG_0255.JPG[ ]2933 Кб
Скачати цей файл (IMG_0387.JPG)IMG_0387.JPG[ ]2889 Кб
Скачати цей файл (IMG_0426.JPG)IMG_0426.JPG[ ]3106 Кб
Скачати цей файл (IMG_0491.JPG)IMG_0491.JPG[ ]3013 Кб
Скачати цей файл (IMG_0514.JPG)IMG_0514.JPG[ ]2996 Кб
Скачати цей файл (IMG_0540.JPG)IMG_0540.JPG[ ]3063 Кб
Скачати цей файл (IMG_0567.JPG)IMG_0567.JPG[ ]2952 Кб

Громадське обговорення

 Керівникам спеціальних шкіл-інтернатів

 Миколаївської обласної ради

Щодо участі у

громадському обговоренні

     Відповідно до листа Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» від 22.06.2017 № 21.1/10-1279 запрошуємо керівників та педагогічних працівників спеціальних загальноосвітніх шкіл-інтернатів до відкритого громадського обговорення проекту навчально-методичного посібника «Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів з порушенням розумового розвитку».

     Метою створення посібника є вдосконалення критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів.

     Рукопис розміщено на офіційному сайті ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» (imzo.gov.ua) у розділі «Громадянам» підрубрика «Консультації з громадськістю».

     Просимо розглянути зазначений проект навчально-методичного посібника з педагогічним та батьківським колективами ваших закладів. Зауваження та пропозиції  з метою узагальнення надіслати до 30.06.2017 на електронну адресу методиста МОІППО Мілєйко О. О. :

mileyko.olga2603@gmail.com

Директор інституту                                                В. І. Шуляр

 Мілєйко О. О. 37 85 89

Посада асистента учителя

Посада асистента учителя в українському законодавстві: основні функції, завдання, необхідні компетентності

Постанова Кабінету міністрів України від 15.08.2011 №872 «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах» зазначає, що «особистісно орієнтоване спрямування навчально-виховного процесу забезпечує асистент вчителя, який бере участь у розробленні та виконанні індивідуальних навчальних планів та програм, адаптує навчальні матеріали з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності дітей з особливими потребами». З ініціативи Міністерства освіти і науки, молоді та спорту Міністерством соціальної політики доповненоКласифікатор професій посадою асистента вчителя інклюзивного навчання (наказ Держспоживстандарту від 28.07.2010 №327). Посаду асистента вчителя передбачено Типовими штатними нормативами загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки від 06.12. 2010р. №1205.

Лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту №1/9-675 від 25.09.12 року «Щодо посадових обов`язків асистента вчителя» зазначає орієнтовні кваліфікаційні характеристики асистента вчителя в класі з інклюзивним навчанням, які розроблені у зв`язку з введенням зазначеної посади до типових штатних нормативів загальноосвітніх навчальних закладів, затверджених наказом Міністерства освіти і науки від 06.12.2010р. за №1308/8603. Так, в описі посадових обов`язків асистента вчителя зазначено, що асистент вчителя забезпечує соціально-педагогічний супровід дитини з особливими освітніми потребами: разом із вчителем класу виконує навчальні, виховні, соціально-адаптаційні заходи, запроваджуючи ефективні форми їх проведення, допомагає дитині у виконанні навчальних завдань, залучає учня до різних видів навчальної діяльності; у складі групи фахівців бере участь у розробленні та виконанні індивідуальної програми розвитку дитини; адаптує навчальні матеріали з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності дитини з особливими освітніми потребами.

Відповідно до цього листа асистент вчителя здійснює наступні функції:

·         Організаційну: допомагає в організації навчально-виховного процесу в класі з інклюзивним навчанням; надає допомогу учням з особливими освітніми потребами в організації робочого місця; проводить спостереження за дитиною з метою вивчення її індивідуальних особливостей, схильностей, інтересів та потреб; допомагає концентрувати увагу, сприяє формуванню саморегуляції та самоконтролю учня; співпрацює з фахівцями, які безпосередньо працюють з дитиною з особливими освітніми потребами та беруть участь у розробленні індивідуальної програми розвитку. Асистент вчителя забезпечує разом з іншими працівниками здорові та безпечні умови навчання, виховання та праці. Веде встановлену педагогічну документацію.

·         Навчально–розвивальну: асистент вчителя, співпрацюючи з вчителем класу, надає освітні послуги, спрямовані на задоволення освітніх потреб учнів; здійснює соціально-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами, дбає про професійне самовизначення та соціальну адаптацію учнів. Сприяє розвитку дітей з особливими освітніми потребами, поліпшенню їхнього психоемоційного стану. Стимулює розвиток соціальної активності дітей, сприяє виявленню та розкриттю їхніх здібностей, талантів, обдарувань шляхом їх участі у науковій, технічній, художній творчості. Створює навчально-виховні ситуації, обстановку оптимізму та впевненості у своїх силах і майбутньому.

·         Діагностичну: разом із групою фахівців, які розробляють індивідуальну програму розвитку дітей з особливими освітніми потребами, оцінює навчальні досягнення учнів; оцінює виконання індивідуальної програми розвитку, вивчає та аналізує динаміку розвитку учня.

·         Прогностичну: на основі вивчення актуального та потенційного розвитку дитини бере участь у розробленні індивідуальної програми розвитку.

·         Консультативну: постійно спілкується з батьками, надаючи їм необхідну консультативну допомогу; інформує вчителя класу та батьків про досягнення учня. Дотримується педагогічної етики, поважає гідність особистості дитини, захищає її від будь-яких форм фізичного або психічного насильства. Постійно підвищує свій професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну культуру.

Компетентності асистента вчителя: що повинен знати і вміти асистент вчителя

Відповідно до листа Міністерства освіти і науки, молоді та спорту №1/9-675 від 25.09.12 року «Щодо посадових обов`язків асистента вчителя» зазначено необхідні компетентності асистента вчителя, зокрема асистент вчителя повинен знати:

  • основи законодавства України про освіту, соціальний захист;
  • міжнародні документи про права людини й дитини;
  • державні стандарти освіти;
  • нормативні документи з питань навчання та виховання;
  • сучасні досягнення науки і практики у галузі педагогіки;
  • психолого-педагогічні дисципліни;
  • особливості розвитку дітей з особливими освітніми потребами різного віку;
  • ефективні методи, форми та прийоми роботи з дітьми, використовуючи індивідуальний та диференційований підхід;
  • рівні адаптації навчального та фізичного навантаження;
  • методи використання сучасних технічних засобів та обладнання;
  • основи роботи з громадськістю та сім`єю;
  • етичні норми і правила організації навчання та виховання дітей;
  • норми та правила ведення педагогічної документації.
  • Також зазначено, що асистент вчителя повинен вміти:
  • застосовувати професійні знання в практичній діяльності;
  • здійснювати педагогічний супровід дитини з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання;
  • разом з іншими фахівцями складати індивідуальну програму розвитку дитини;
  • вести спостереження та аналізувати динаміку розвитку учня;

налагоджувати міжособистісні стосунки між всіма суб`єктами навчально

Про навчання дітей з особливими потребами

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

№ 1/9-325 від 14 червня 2017 року

Департаменти (управління) освіти
і науки обласних, Київської міської
державних адміністрацій

Інститути післядипломної
педагогічної освіти

Загальноосвітні навчальні заклади

Про навчальні плани та організацію
навчально-виховного процесу для учнів
з особливими освітніми потребами
загальноосвітніх навчальних закладів
у 2017/2018 навчальному році

Надсилаємо рекомендації Міністерства освіти і науки України про навчальні плани та організацію навчально-виховного процесу учнів з особливими освітніми потребами загальноосвітніх навчальних закладів у 2017/2018 навчальному році для використання в роботі.

Додаток: на 6 арк.

Заступник міністра        Павло Хобзей

Додаток
до листа Міністерства освіти і науки України
від 14.06.2017 № 1/9-325

Про навчальні плани та організацію навчально-виховного процесу
для учнів з особливими освітніми потребами загальноосвітніх
навчальних закладів у 2017/2018 навчальному році

У листі Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 1/9-315 «Пpo структуру навчального року та навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів у 2017/2018 навчальному році» (далі - ЗНЗ) визначено основні підходи щодо організації навчально-виховного процесу у ЗНЗ, що є чинними для спеціальних ЗНЗ для дітей з особливими освітніми потребами, навчально-реабілітаційних центрів для дітей з особливим освітніми потребами, зумовленими складними порушеннями розвитку.

З урахуванням поетапного переходу спеціальних навчальних закладів на нові навчальні плани і програми (лист Міністерства освіти і науки України (далі - МОН) від 25.06.2014 № 1/9-335 «Про навчальні плани та програми спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів на 2014/2015 навчальний рік»), робочі навчальні плани на 2017/2018 навчальний рік для загальноосвітніх навчальних закладів для дітей з особливими освітніми потребами складаються:

  • для підготовчого, 1-4 класів - за Типовими навчальними планами спеціальних ЗНЗ для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку (початкова школа), затвердженими наказом МОН від 28.01.2014 № 80 (зi змінами);
  • для 5-8 класів - за Типовими навчальними планами спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, затвердженими наказом МОН від 22.04.2014 № 504 (зi змінами);
  • для 9-10 класів - за Типовими навчальними планами спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, затвердженими наказом МОН від 09.04.2015 № 416 «Пpo внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 26.08.2008 р. № 778;
  • для 11-12 класів - зa Типовими навчальними планами спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженими наказом МОН від 12.02.2015 № 134.

Усі навчальні плани приведені у відповідність до чинних Державних санітарних норм і правил.

Під час складання робочих навчальних планів для спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей з особливими освітніми потребами дозволяється перерозподіл до 15 відсотків навчального часу, визначеного інваріантною частиною Типових навчальних планів. Всередині освітньої галузі перерозподіл здійснюється зa погодженням із місцевим органом управління освітою, між галузями - за погодженням із Міністерством освіти і науки України.

Навчальний процес у спеціальних навчальних закладах організовується відповідно до щорічного Переліку навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників (далі - Перелік), рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в загальноосвітніх навчальних закладах для навчання дітей з особливими освітніми потребами (за нозологіями).

Спеціальні загальноосвітні навчальні заклади, спеціальні класи для дітей глухих, зі зниженим слухом, зі зниженим зором, сліпих (із застосуванням тифлотехнічних засобів навчання та аудіосупроводу), для дітей із затримкою психічного розвитку, тяжкими порушеннями мовлення, опорно-рухового апарату, окрім літератури, зазначеної у Переліку, використовують програми та навчальну літературу, рекомендовану Міністерством освіти і науки України до використання загальноосвітнім навчальним закладам у 2017/2018 навчальному році.

Педагоги шкіл самостійно розподіляють програмний матеріал відповідно до годин, передбачених навчальними планами для учнів з особливими потребами (за нозологіями). При цьому завданнями педагогів є врахування індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності таких учнів та створення відповідних умов для засвоєння програмного матеріалу, пропонованого для учнів загальноосвітньої школи.

Організація навчально-виховного процесу учнів з інтелектуальними порушеннями здійснюється відповідно до методичного листа МОН від 13.08.2014 № 1/9-413.

Підвищенню ефективності навчального процесу сприяє корекційно-розвиткова складова інваріантної частини навчальних планів спеціальних навчальних закладів (спеціальних класів), якою регламентується організація системної реабілітаційної роботи з учнями (вихованцями): розвиток слухового сприймання; розвиток зорового сприймання; розвиток мовлення; корекція пізнавальної діяльності; формування навичок просторового орієнтування; соціально-побутове орієнтування; формування компенсаційних способів діяльності; практичне використання знань, умінь і навичок (предметно-практична діяльність); розвиток комунікативної діяльності і творчості; фізичний розвиток. Така робота передбачає вирішення специфічних завдань, зумовлених особливостями психофізичного розвитку учнів, і потребує впровадження особистісно орієнтованих програм навчання та реабілітації за індивідуальним та диференційованим підходом. Обов’язковим при цьому є використання навчально-реабілітаційного пристосування, яке необхідно дитині з урахуванням особливостей її розвитку для допомоги сприймати оточуючий світ та навчальний матеріал.

З метою забезпечення корекції первинних і вторинних відхилень розвитку учнів з особливими освітніми потребами, формування компенсаторних способів предметно-практичної діяльності як важливої умови підготовки таких дітей до навчання, створення передумов для засвоєння навчального матеріалу, у 2016 році розроблено програми з корекційно-розвиткової роботи для учнів з особливими потребами (за нозологіями).

На офіційному веб-сайті МОН у рубриці «Освіта дітей з особливими потребами» розміщені навчальні плани, програми для дітей з особливими потребами, які навчаються у загальноосвітніх навчальних закладах різних типів, інструктивно-методичні матеріали, у тому числі з організації інклюзивного навчання.

В рамках реалізації державної політики щодо забезпечення права на якісну освіту дітей з особливими потребами наголошуємо про таке.

Актуальні напрями забезпечення права на освіту дітей з особливими потребами, зокрема запровадження інклюзивного навчання, створення інклюзивно-ресурсних центрів, реформування системи закладів інституційного догляду та виховання (деінституціалізація), визначено Указами Президента України від 25 серпня 2015 року № 501 «Про затвердження Національної стратегії у сфері прав людини», від 13 грудня 2016 року № 533 «Про заходи, спрямовані на забезпечення додержання прав осіб з інвалідністю», від 3 грудня 2015 року № 678 «Пpo активізацію роботи щодо забезпечення прав людей з інвалідністю», Протоколом першого засідання Національної ради реформ на тему: «Освіта, безпека та благополуччя дітей як пріоритет розвитку країни» від 31 березня 2017 року, програмою діяльності Кабінету Міністрів України, розпорядженням Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2015 р. «Про затвердження плану дій з реалізації Національної стратегії у сфері прав людини на період до 2020 року».

Для реалізації прав осіб з інвалідністю без дискримінації й на підставі рівних можливостей, починаючи з 2017 року, у державній субвенції передбачено цільові видатки у сумі 209,4 млн. грн. на додаткові послуги для учнів з особливими потребами інклюзивних та спеціальних класів.

Субвенція спрямовується на надання державної підтримки дітям з особливими освітніми потребами, які навчаються в спеціальних та інклюзивних класах загальноосвітніх навчальних закладів, а саме: дітям з порушеннями зору, слуху, інтелектуальними та іншими порушеннями розвитку. Ці кошти використовуються на оплату видатків, необхідних для проведення додаткових корекційно-розвиткових занять, що визначені індивідуальною програмою розвитку дитини, придбання спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку, обладнання, дидактичного матеріалу, особливих засобів наочності, що дозволить створити умови з урахуванням потреб таких учнів.

Постановою Кабінету Міністрів України від 14 лютого 2017 р. № 88 «Пpo затвердження Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами» визначено механізм надання зазначеної субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам.

3 огляду на зазначене, нагадуємо про актуальність виконання наказу МОН від 31.12.2015 № 1436, яким доручено органам управління освітою розробити перспективні плани. оптимізації мережі інтернатних закладів та розвитку мережі загальноосвітніх навчальних закладів з інклюзивними та спеціальними класами.

З метою створення організаційно-правових засад розбудови нової української школи, реформування системи інституційного навчально-виховного середовища та забезпечення права дитини на виховання в сім'ї Урядом України прийнято рішення про припинення з 1 вересня 2017 року набору учнів до підготовчого та першого класів спеціальних шкіл (шкіл-інтернатів) для дітей із затримкою психічного розвитку, забезпечивши їх навчання в інклюзивних та спеціальних класах загальноосвітніх навчальних закладів за місцем проживання дітей (постанова Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2016 р. № 753 «Пpo внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 23 квітня 2003 р. № 585» (далі - Постанова).

Разом з тим, у Постанові не йдеться про згортання мережі спеціальних навчальних закладів для дітей з інтелектуальними порушеннями, порушеннями зору, слуху, опорно-рухового апарату, тяжкими порушеннями мовлення. Проте, в контексті зазначеного, керівникам спеціальних навчальних закладів слід всіляко сприяти перебуванню учнів у сім'ї. Особливо це стосується учнів, які проживають у населеному пункті, де розміщений спеціальний навчальний заклад, або у передмісті.

Звертаємо увагу на виконання пунктів:

3.5.8 Положення про спеціальну загальноосвітню школу (школу-інтернат) (наказ МОН України від 15.09.2008 N9 852), де зазначено, що учні (вихованці) із затримкою психічного розвитку, які навчаються у 1-4 класах, у міру відновлення здоров'я, досягнення стабільних успіхів у навчанні переводяться до загальноосвітньої школи за висновком психолого-медико-педагогічної консультації.

3.9. «У разі відновлення здоров'я учні (вихованці) спеціальної школи (школи-інтернату) за висновком відповідної психолого-медико-педагогічної консультації переводяться до іншого типу загальноосвітнього навчального закладу за місцем проживання дитини чи за вибором батьків (осіб, які їх замінюють)».

Сучасні підходи до навчально-виховного процесу учнів з особливими освітніми потребами розкриті у листі МОН від 10.01.2017 № 1/9-2.

Додатково роз’яснюємо про обов’язковість реформування окремих класів для дітей із затримкою психічного розвитку (далі - ЗПР) у школах-інтернатах різних типів (загальноосвітніх, санаторних, спеціальних (за нозологіями), а також у навчально-виховних комплексах, навчально-реабілітаційних центрах.

На засадах демократизації постановою Кабінету Міністрів України від 27 вересня 2016 р. за № 671 «Пpo внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України» приведено у відповідність до державного зразка документ про отриману освіту дітей з інтелектуальними порушеннями. Зокрема встановлено, що учням з інтелектуальними порушеннями видається свідоцтво про базову загальну середню освіту за спеціальною програмою. Учням з інтелектуальними порушеннями помірного ступеня видається довідка про закінчення повного курсу навчання за спеціальною програмою.

Відповідно лист Міністерства освіти і Науки, молоді та спорту України від 02.04.2012 № 1/9-245 «Щодо одержання документа про освіту учнями з особливими потребами загальноосвітніх навчальних закладів» втратив чинність.

Звертаємо увагу на порядок видання документа про освіту випускникам спеціальних навчальних закладів для дітей з інтелектуальними порушеннями: якщо учень випускається після 9 класу і не продовжуватиме навчання у 10 класі з поглибленим професійно-трудовим навчанням, йому видається документ встановленого зразка про закінчення школи; якщо учень продовжуватиме навчання у 10 класі спеціальної школи (школи-інтернату) для дітей з інтелектуальними порушеннями, йому видається відповідний документ про освіту після 10 класу.

Наголошуємо, що видання випускникам спеціальної школи (школи-інтернату) для дітей з інтелектуальними порушеннями документа про освіту двічі - після закінчення 9 класу та після закінчення 10 класу - недопустимо та несе додаткові невиправдані фінансові витрати.

Інформуємо, що лабораторією олігофренопедагогіки Інституту спеціальної педагогіки Національної академії педагогічних наук України розроблено проект критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів з інтелектуальними порушеннями. Після доопрацювання зазначений проект буде розміщений на веб-сайті МОН для громадського обговорення.

Звертаємо увагу на відповідальність органів управління освітою щодо вчасного замовлення спеціальних підручників для дітей з особливими освітніми потребами (за нозологіями), які навчаються в інклюзивних класах ЗНЗ або за індивідуальною формою.

Наголошуємо на Обов’язковості вчасного замовлення підручників, видрукуваних шрифтом Брайля для сліпих учнів, не залежно від місця та форми їх навчання. Зокрема, йдеться про підручники шрифтом Брайля для сліпих учнів, які навчаються у спеціальних, інклюзивних класах ЗНЗ, у класах спеціальних загальноосвітніх шкіл-інтернатів для дітей зі зниженим зором, за індивідуальною формою. При цьому обов’язковим є забезпечення навчальних закладів для дітей з порушеннями зору керівниками та вчителями з тифлопедагогічною освітою та володіння шрифтом Брайля педагогами, які навчають сліпих дітей.

Відповідно до запитань з місць щодо робочого дня вчителя-дефектолога (педагогічного працівника) роз’яснюємо.

Пунктом 64 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти України від 15.04.93 р. № 102, зареєстрованим B Міністерстві юстиції України 27 травня 1993 року за № 56 (зі змінами) встановлено, що ставки заробітної плати (посадові оклади) вчителів, викладачів, вихователів та інших педагогічних працівників виплачуються за 3 години педагогічної (викладацької) роботи на день (18 годин на тиждень).

З огляду на зазначене, вчитель-дефектолог повинен виконувати свою роботу (розвиток слухо-мовного сприймання, розвиток мовлення, корекція порушень розвитку тощо) не менше 18 год. на тиждень. Недопустимо з 18 годин витрачати час на відвідування уроків, консультації, ведення документації та інші питання, не пов’язані з викладацькою діяльністю.

Разом з тим, Кодексом законів України про працю встановлено 40-годинний п’ятиденний робочий тиждень з двома вихідними днями. Тому педагогічні працівники, окрім 18 викладацьких годин, мають 32 години робочого часу на тиждень для повного виконання своїх посадових обов’язків, зумовлених особливостями учнівських контингентів та функціонуванням навчального закладу.

Надзвичайно актуальним є питання фахової компетентності педагогічних працівників. У даний час фактично немає ЗНЗ, де не вчилися б діти з особливими освітніми потребами y спеціальному чи інклюзивному класі або просто у складі учнів звичайного класу. Тому важливо, щоб педагогічні працівники володіли основами знань і методик роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.

Важливим є постійне оновлення фахових знань керівників та педпрацівників як загальноосвітніх, так і спеціальних навчальних закладів про інноваційні шляхи розвитку освіти у сучасний період, про форми і методи роботи з дітьми з особливими потребами з урахуванням напрацьованих науково-методологічних засад. Особливо йдеться про забезпечення права на освіту дітей з аутизмом, інтелектуальними порушеннями, у тому числі помірного ступеня, інших категорій, створення умов для їх навчання в умовах інклюзії.

Надзвичайно важливим є проведення консультативно-роз’яснювальної роботи щодо сучасної освітньої політики з керівниками, педагогічними працівниками ЗНЗ різних типів, батьківською громадськістю, а також співпраця з громадськими організаціями, батьками.

Участь батьків та родини у навчально-реабілітаційному процесі обов'язкова та є необхідною умовою ефективності навчання і реабілітації дитини з особливими потребами.

Це дуже тривала, копітка, системна робота, але без цього у нас не буде співпраці, взаєморозуміння, формування нового світогляду, а, найголовніше нe буде належних результатів щодо освіти, реабілітації та інтеграції в соціум дітей з інвалідністю та дітей з особливими потребами в цілому.

Директор департаменту загальної
середньої та дошкільної освіти          Юрій Кононенко

 

Про реалізацію освітнього проекту

Відповідно до п. 6, пп. 13 п. 11 Положення про департамент освіти і науки Миколаївської облдержадміністрації, затвердженого розпорядженням голови  Миколаївської обласної державної адміністрації від 28.04.2016 №154-р, плану роботи Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти на 2017 рік, на виконання рішення вченої ради МОІППО від 25.01.2017 (протокол № 1), з метою формування підприємницької компетентності педагогів шкіл-інтернатів щодо навчання учнів навичкам підприємливості, розвитку підприємницької культури, компетенцій, необхідних для досягнення успіху в майбутній професійній кар’єрі             

Н А К А З У Ю:

  1. Розпочати реалізацію обласного освітнього проекту «Підприємницька

компетентність  – шлях до успішного життя» на базі Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти та закладів інтернатного типу Миколаївської обласної ради (список додається).

  1. Призначити науковим керівником проекту Шуляра В. І., д.пед.н., доцента, заслуженого вчителя України, директора Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.
  2. Призначити науково-методичними консультантами проекту:

-  Слюсар О. І., методиста кафедри філософії освіти, теорії та методики суспільствознавчих дисциплін МОІППО, з питань формування  підприємницької компетентності педагогів та вихованців шкіл-інтернатів;

-  Мілєйко О. О., методиста кафедри теорії й методики управління навчальними закладами освіти МОІППО, з питань організації освітнього процесу в закладах інтернатного типу;

-  Пінюгіну К. О., завідувача навчально-методичною лабораторією практичної психології, соціальної роботи та інклюзивного навчання МОІППО, з питань психологічного супроводу реалізації проекту.

  1. Встановити терміни реалізації обласного освітнього проекту «Підприємницька  компетентність – шлях до успішного життя»:

 2017 – 2018 р.р.

  1. Директору Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти (Шуляр В. І.):
    1. провести навчання педагогічних працівників інтернатних закладів-учасників проекту щодо формування в учнів навичок підприємливості;
    2. надавати консалтингові послуги учасникам проекту;
    3. заслухати попередні та кінцеві результати реалізації обласного освітнього проекту на засіданнях ученої ради МОІППО.
  1. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.

В. о. директора департаменту                                         Г. Л. Каськова

Додаток

до наказу департаменту

освіти і науки Миколаївської   

облдержадміністрації

від_________№____________

Список  інтернатних закладів Миколаївської обласної ради – учасників обласного освітнього проекту «Підприємницька компетентність – шлях до успішного життя»

1. Миколаївська загальноосвітня школа-інтернат І–ІІІ ст. № 3  

  2. Миколаївська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат № 3

3. Комунальний заклад «Загальноосвітня школа-інтернат І–ІІІ ступенів – центр загальної і профільної освіти та комплексної реабілітації»

4. Миколаївська спеціальна  загальноосвітня школа-інтернат І–ІІІ ст. № 6

5. Вознесенська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат

6. Антонівська загальноосвітня школа-інтернат І–ІІІ ст.

7. Володимирівська загальноосвітня школа-інтернат

8. Комунальний заклад «Березківський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа-інтернат-ліцей І–ІІІ ступенів»

9. Мішково-Погорілівська санаторна загальноосвітня школа-інтернат

 І–ІІІ ступенів.

 10. Лисогірська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат

 11. Привільненська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат

 12. Широколанівська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат

Директор МОІППО                                                       В. І. Шуляр

ПОГОДЖЕНО:

Вкладення:
Скачати цей файл (IMG_20170228_094453 (2).jpg)IMG_20170228_094453 (2).jpg[ ]1657 Кб
Скачати цей файл (IMG_20170228_094518.jpg)IMG_20170228_094518.jpg[ ]3080 Кб
Скачати цей файл (IMG_20170228_112205.jpg)IMG_20170228_112205.jpg[ ]2839 Кб
Скачати цей файл (IMG_20170228_115951.jpg)IMG_20170228_115951.jpg[ ]1580 Кб

Останній дзвінок та випускний

У Лисогірській школі-інтернаті 26.05.2017 відбулися урочисті заходи з нагоди завершення навчального року. Вранці на святкову лінійку всіх зібрав останній дзвоник: школа вітала своїх   випускників. На святі були присутні батьки та представники сільської ради. Сільський голова Базалук В.О. привітав школярів та учителів  із завершенням навчального року, випускників –  із закінченням школи і подарував  їм пам’ятні сувеніри .

А ввечері випускники   попрощалися зі школою на прекрасному   вечорі, який відбувся у вигляді казкового балу із Попелюшкою, чарівницею та іншими цікавими героями.

Вкладення:
Скачати цей файл (_DSC0059.JPG)_DSC0059.JPG[ ]4520 Кб
Скачати цей файл (_DSC0075.JPG)_DSC0075.JPG[ ]4153 Кб
Скачати цей файл (_DSC0083.JPG)_DSC0083.JPG[ ]4506 Кб
Скачати цей файл (_DSC0192.JPG)_DSC0192.JPG[ ]5507 Кб
Скачати цей файл (_DSC0222.JPG)_DSC0222.JPG[ ]4918 Кб

Свято для дітей

 

            01 червня 2017 року у Шевченківській загальноосвітній школі-інтернаті І-ІІ ступенів Вітовського району Миколаївської обласної ради вихованці святкували Міжнародний  День захисту дітей.

           На ігровому майданчику  діти позмагалися в спортивно-розважальних іграх, які організували педагоги школи-інтернату.

           Привітали вихованців школи-інтернату  зі святом представники компанії PepsiCo на чолі з заступником директора департаменту зі зв'язків з органами влади та громадськістю PepsiCo в УкраїніЖуковим Валерієм Павловичем. Гості подарували дітям іграшки, розвивальні ігри, одяг, рюкзаки, соки «Сандорик».

            Свято було веселим і цікавим завдяки директору школи-інтернату Гусарову Василю Івановичу, гостям і педагогам.

 

Вкладення:
Скачати цей файл (IMG_3457.JPG)IMG_3457.JPG[ ]4179 Кб
Скачати цей файл (IMG_3515.JPG)IMG_3515.JPG[ ]4035 Кб
Скачати цей файл (IMG_3527.JPG)IMG_3527.JPG[ ]3995 Кб
Скачати цей файл (IMG_3540.JPG)IMG_3540.JPG[ ]4117 Кб

День захисту дітей

01 червня 2017 року за ініціативи голови Миколаївської обласної ради Москаленко Вікторії Вікторівни 25 вихованців Шевченківської загальноосвітньої школи-інтернату І-ІІ ступенів Вітовського району Миколаївської обласної ради відвідали Миколаївський академічний художній російський драматичний театр, де у Міжнародний День захисту дітей демонструвалася вистава Г.К.Андерсена «Свинарка і пастух, або сто поцілунків для принцеси».

              У рамках заходу діти отримали смачні подарунки: соки від ТОВ «Сандора» та солодощі.

             Вихованці школи-інтернату щиро вдячні за цікаве дозвілля у День захисту дітей.

Вкладення:
Скачати цей файл (1     IMG_20170601_095648.jpg)1 IMG_20170601_095648.jpg[ ]867 Кб
Скачати цей файл (2    IMG_20170601_104057.jpg)2 IMG_20170601_104057.jpg[ ]866 Кб
Скачати цей файл (3    IMG_20170601_110041.jpg)3 IMG_20170601_110041.jpg[ ]802 Кб

Останній дзвінок

               26 травня 2017 року у Шевченківській загальноосвітній школі-інтернаті І-ІІ ступенів Вітовського району Миколаївської обласної ради відбулося урочисте свято Останнього дзвоника «Прощавай, дитинство, золота країно!»

              На святі були присутні гості: голова Миколаївської обласної ради Москаленко Вікторія Вікторівна, голова Вітовської районної ради Матвєєв Ігор Семенович, депутат Миколаївської обласної ради Сторчеус Віктор Олександрович, голова Шевченківсьої сільської ради Шакунова Тетяна Петрівна, настоятель храму Іоана Златоуста отець Павло. Почесні гості привітали усіх вихованців зі святом, а з особливими побажаннями миру, успіху, добра та здійснення мрій звернулися до випускників школи-інтернату.

                 До добрих побажань приєднався директор школи-інтернату Гусаров Василь Іванович.  

Вкладення:
Скачати цей файл (DSC_0400.JPG)DSC_0400.JPG[ ]1944 Кб
Скачати цей файл (DSC_0404.JPG)DSC_0404.JPG[ ]1641 Кб
Скачати цей файл (DSC_0462.JPG)DSC_0462.JPG[ ]1982 Кб
Скачати цей файл (DSC_0530.JPG)DSC_0530.JPG[ ]4878 Кб
Скачати цей файл (DSC_0559.JPG)DSC_0559.JPG[ ]6019 Кб

День цивільного захисту

             17 травня 2017 року в Шевченківській загальноосвітній школі-інтернаті І-ІІ ступенів Вітовського району Миколаївської обласної ради проведено День цивільного захисту.

             Учнями та працівниками відпрацьовано дії при евакуації. Вчителями основ здоровʼя та фізичної культури проведено загальношкільну теоретичну вікторину «Правила поведінки при евакуації», показовий виступ загону юних пожежників «Практичні дії при виникненні пожежі» з використанням засобів пожежогасіння та індивідуального захисту. Медична сестра та загін  юних рятувальників підготували виступ  про надання першої медичної допомоги у разі виникнення надзвичайної ситуації.    

            Учні школи-інтернату закріпили уміння, навички щодо збереження та захисту життя і здоровʼя під час надзвичайних ситуацій. 

Вкладення:
Скачати цей файл (IMG_3027.JPG)IMG_3027.JPG[ ]5449 Кб
Скачати цей файл (IMG_3104.JPG)IMG_3104.JPG[ ]3493 Кб
Скачати цей файл (IMG_3133.JPG)IMG_3133.JPG[ ]4776 Кб
Ukrainian English German Polish Russian
Портал МОІППО
Обличчя української культури
Безкоштовні сайти для шкіл
Інформаційне середовище

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання